Klachtenregeling

Hoek Physio & Manual Therapy

Bij Hoek Physio & Manual Therapy nemen wij uw feedback serieus. Heeft u een klacht of een opmerking over onze zorg? Wij horen het graag en streven samen met u naar een oplossing. Op deze pagina leggen we uit hoe onze klachtenregeling werkt.

Klachtenregeling Hoek Physio & Manual Therapy

Bij Hoek Physio & Manual Therapy doen wij ons uiterste best om u de best mogelijke zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over de communicatie of de behandeling. Wij vinden het belangrijk dat uw klacht serieus wordt genomen en dat wij samen zoeken naar een passende oplossing.

Wat kunt u doen als u een klacht heeft?

Als u een klacht heeft, bespreek deze dan eerst met uw fysiotherapeut. Vaak kunnen wij samen met u tot een goede oplossing komen. Lukt dit niet of wilt u de klacht liever met een onafhankelijke partij bespreken? Dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling die Hoek Physio & Manual Therapy volgt.

Wij zijn aangesloten bij de klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Via deze regeling kunt u op een laagdrempelige en onafhankelijke manier uw klacht laten behandelen.

Hoe werkt het indienen van een klacht?

1) Controle op ontvankelijkheid
Na ontvangst van uw klacht wordt bekeken of deze in behandeling kan worden genomen. Soms wordt u gevraagd om aanvullende informatie te verstrekken om uw klacht goed te kunnen beoordelen.

2) Ondersteuning door een klachtenfunctionaris
Een onafhankelijke klachtenfunctionaris neemt contact met u op. Deze functionaris ondersteunt u bij het formuleren van de klacht en bemiddelt tussen u en de fysiotherapeut om tot een oplossing te komen.

3) Eindoordeel
Het proces wordt afgerond met een schriftelijk oordeel van de fysiotherapeut of de klachtenfunctionaris. Hierin staat wat er is besloten, welke acties worden genomen en binnen welke termijn.

Bent u niet tevreden met de uitkomst?

Bent u het niet eens met het eindoordeel of is er geen bevredigende oplossing gevonden? Dan kunt u binnen één jaar na het oordeel uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie. Hiervoor geldt dat de gebeurtenis waarover u klaagt niet langer dan vijf jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Contact en informatie

U kunt uw klacht indienen via het KNGF Meldformulier Klachten. Heeft u vragen of wilt u eerst meer informatie? Neem dan gerust contact op met de klachtenfunctionaris:

Telefoon: 033 – 467 29 00
E-mail: klachtenregeling@kngf.nl

Vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij staan voor u klaar en helpen u graag verder.